Maximera dina resultat med statistik

Ett av dom vanligaste misstag killar gör när dom börjar med penisförstoring är att dom inte gör tillräckligt många mätningar. Då vet dom inte riktigt hur stor deras snopp egentligen var när dom började. Det andra stora misstaget många gör är att dom mäter alldeles för sällan. Då kan dom omöjligt veta hur mycket dom i verkligheten har ökat och hur bra deras snopp svarar på olika övningar.

Jag gjorde själv felet att mäta alldeles för dåligt i början. Det man bör göra innan man börjar med övningar såsom jelqing och stretching är att man mäter snoppen noggrant flera dagar i rad. Man måste även bestämma sig för ett specifikt sätt man mäter på och sedan följa det i alla mätningar.

Hur jag mäter min penis:

  • NBPEL – Så hårt stånd jag kan få. Står upp och låter linjalen precis nudda huden.
  • BPEL – Som ovan fast jag trycker in linjalen i stort sett så hårt jag kan utan att det gör ont.
  • NBPFSL och BPFSL – Som ovan fast jag drar ut snoppen så hårt jag kan utan att det gör ont.
  • MSEG – Så hårt stånd som möjligt och lägger ett måttband runt skaftet utan att dra åt det.

Se posten mäta penis för en förklaring av förkortningarna.

Fördelen med att mäta på ett visst sätt är att mätningarna från gång till gång blir väldigt rättvisande. Mäter man lite hur som helst varje gång finns det risk att man tror att man plötsligt har ökat 0,5-1 cm när man egentligen bara var extra hård och tryckte in linjalen extra hårt mot blygdbenet. Med mina mätmetoder kan jag se förändringar inom 1-2 mm.

Det svåra är dock att få till bra mätningar i början. Det är lätt att vara efterklok och tycka att man borde mätt mer i början, men även om man mätt flera gånger är det väldigt troligt att ens mätteknik utvecklats och förfinats efterhand. Så dom flesta personers tidiga mätningar är troligtvis alltid en aning missvisande.

Det som är så bra med att göra noggranna mätningar och att dokumentera dom är att man kan se trender. Så länge man ökar är det bara att fortsätta med de övningar man gör. Men ser man inga ökningar på några månader eller till och med en nedåtgående trend är det dags att stanna upp och omvärdera sitt övningsprogram. Det är detta som är det svåra med penisförstoring. Alla får lite snabba ökningar i början av sin karriär med sedan brukar det plana ut och man behöver ta till med nya saker, till exempel en penis extender eller pump.

Den andra viktiga dokumentationen man bör göra är att skriva ner exakt vilka övningar/redskap man använt sig av och hur mycket tid man lagt ner per dag. I bilden nedan ser ni ett utdrag från min loggbok i maj. Jag hade inte så mycket tid då, brukar oftast använda min penis extender ytterligare några timmar per dag. (Enheten är minuter, förutom för kegels).

Min logg visar att jag använder min bathmate och penis extender mer än jag gör manuella övningar.
Ett utdrag från min penisförstoringslogg i Maj.

Kombinationen av att dokumentera sina mått och sitt övningsprogram gör att man kan se mönster och dra slutsatser. Detta gör att man kan anpassa sitt övningsprogram för att hitta de tillvägagångssätt som ger bäst resultat. Sen är det även väldigt roligt att se tillbaka på sin utveckling!

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.