Här ska jag knyta ihop säcken och presentera några olika övningsprogram man kan använda. Jag personligen använder mig sällan av manuella övningar längre utan jag har blivit bekväm och bortskämd med lyxen av olika hjälpmedel. Men jag rekommenderar att du i alla fall börjar din karriär lite lugnt med manuella övningar.

Nybörjarprogram

  1. Uppvärmning 5 minuter
  2. 5 stycken 30 sekunder långa manuella stretches i riktningarna: ner, höger, vänster, rakt ut och uppåt
  3. 5 minuter jelqing
  4. Nedvärmning 5 minuter
  5. 50 stycken 5 sekunders kegels
  6. Gör detta program 2 dagar sedan vila 1 dag

För upp/nedvärmning brukar jag använda mig av en vanlig disktrasa med varmt vatten som jag lindar runt snoppen. Det är väldigt bra att värma upp snoppens inre vävnader innan passet, på samma sätt som det är bra för idrottsmän att värma upp inför tävlingar. Att använda sig av uppvärmning påstås även kunna hjälpa till med tillväxten.

Detta program bör du köra i minst en månad där du varje vecka ökar intensiteten. Öka antalet stretches med 5 stycken varje vecka och öka jelqingtiden med 5 minuter varje vecka. Efter en månad bör din penis vara i bra form och du kan sedan öka ännu mer, dock rekommenderar jag max 30 minuter jelqing per gång.

Avancerat program 1

  1. Uppvärmning 5 minuter
  2. 30-40 stycken 30 sekunder långa manuella stretches i riktningarna, ner, höger, vänster, rakt ut och uppåt
  3. 30 minuter jelqing
  4. Nedvärmning 5 minuter
  5. 100 stycken 5 sekunders kegels
  6. Om du har tid gör detta program en gång på förmiddagen och en gång på kvällen. Repetera i två dagar och vila sedan 1 dag

Det finns egentligen ingen direkt gräns för hur mycket manuella övningar du kan göra per dag. Det handlar mest om hur kul du tycker det är och hur mycket tid du har. Men det viktigaste är att lyssna på din snopp. Börjar du få ont eller skavsår eller känner att du inte lika lätt får stånd, dra genast ner på intensiteten. Ta gärna någon extra vilodag. Tänk på att det är när snoppen får vila som den riktiga tillväxten sker.

Om du som jag har ont om tid rekommenderar jag dig att införskaffa något hjälpmedel. Jag sitter i skrivande stund med min penis extender på. Jag har utvecklat mitt eget program där jag främst fokuserar på att använda min penis extender så mycket som möjligt. Detta för att den har gett mig allra bäst resultat och jag har händerna fria för att göra andra saker. Utöver det så använder jag en vattenbaserad pump. Har jag tid lägger jag även in lite jelqing och ibland stretching. Gå till Redskap/Hjälpmedel för att läsa mer om extenders och pumpar.

Avancerat program 2 (för den late)

  1. Uppvärmning 5 min
  2. Penis extender så länge du har tid. (Jag sitter ofta och pluggar hemma eller kollar på TV så det brukar bli mellan 3-5 timmar).
  3. Vattenpump 20 minuter
  4. 50 stycken 5 sekunders kegels

Med detta program ökar jag fortfarande lite varje månad och jag har händerna fria och kan ägna mig åt andra saker.